Vad kan man posta på storys?

Vi brukar säga att man ska utgå från 30% sälj och 70% annat på sina olika kanaler för att på så sätt engagera sina följare mer. Men vad kan man egentligen posta för “annat” är ju frågan? Här kommer lite tips på vad ni kan posta på er story!
Vlogga- Låt följarna få följa med på er arbetsdag och se vad ni gör på jobbet.
Bakom kulisserna- Visa vad som händer bakom kulisserna i företaget, hur tillverkas en produkt? Hur ser det ut när det fraktas ut? Eller hur utför ni era tjänster?
Kundfeedback- Visa upp DM:s eller kommentarer från kunder.
Arbetsplatsen- Visa upp vart ni håller till och hur det ser ut, sitter du/ni hemma och jobbar eller finns det ett kontor kanske?
Frågestund- Låt följarna ställa frågor för att få bättre koll på företaget och vad just ni gör.
Quiz- Använd de funktioner som finns färdiga och ställ frågor till era följare för att se vad dem vet om företaget. Vem tycker inte det är kul med lite lekar?
Kundbilder- Dela kundbilder på er produkt eller utförandet av er tjänst för att ge inspiration till andra kunder.
This or that- Vad tycker dina följare egentligen this or that?
Skrivet av Melinne Andersson, Social Media Assistance.